Migren Botolinum Toksini

Botolinum Toksini

Migren, halk arasında yaygın olarak görülen rahatsızlıklardan biridir. Kişinin yaşamını çok etkileyen ve günlük yaşamda olumsuz sonuçlar doğuran şiddetli baş ağrılarına sebep olmaktadır. Kimi zaman şiddetli baş ağrılarına ek olarak ışığa hassasiyet, sese hassasiyet, denge kaybı ve mide bulantısı da görülebilmektedir.

Migren birçok insanın şikayetçi olduğu ve sürekli çözüm aradığı kronik bir ağrıdır. Migrene sahip olan kişilerde sürekli ağrı kesiciler ile ağrıları azaltma davranışı görünür. Bir süre sonra migren tedavisi için kalıcı ve ilaç kullanımı olmayan yollar merak edilir olmuştur. Migren botolinum toksini, migren tedavisi için son dönemlerde en çok başvurulan yöntemlerden biridir. Migren botolinum toksini ile migren ağrılarının şiddetinde ciddi bir azalma görüldüğü bilinmektedir. Migren botolinum toksini, migreni ortadan kaldırmasa da ağrı şiddetinde belirgin bir azalmaya sebep olur ve kişi migreninden eskisi kadar etkilenmez. Migren botolinum toksini ile kişilerin yaşamlarında migrenin sebep olduğu olumsuz etkileri ortadan kaldırmak hedeflenmektedir. Botolinum Toksini uygulaması sayesinde hem kalıcı bir çözüm sağlanırken hem de sürekli ilaç kullanımı azaltılmış olunur. Migren botolinum toksini ile özellikle migren ataklarının ve hafif baş ağrısından zonklamaya dönüşen ağrıların önüne geçilmektedir.

Migren botolinum toksini işleminde, sinir sıkışma bölgelerinin olduğu düşünüldüğü alın, ense ve baş bölgelerine ince uçlu iğneler ile botolinum toksini enjekte ederek ağrıların önüne geçilmektedir. Migren botolinum toksini işlemi yaklaşık 25-30 dakika sürmektedir. İşlem öncesinde lokal anestezi etkili krem ile ilgili bölgeler uyuşturulduğu için hiçbir ağrı veya acı hissedilmez. Migren botolinum toksini işleminin etkisi yaklaşık 7-10 gün içinde görülmektedir. İşlem sonrasında bazı hastalarda migren ağrıları tamamen ortadan kalkarken bazı hastalarda hafif ağrılar olarak görülür. Migren botolinum toksininin etkisi yaklaşık 4-6 ay devam etmektedir. Botolinum Toksini etkisinin azalması ile istenildiği durumda işlem tekrar edilebilir. Migren botolinum toksini cerrahi bir müdahale olmadığı için tekrar edilmesinin yan etkisi bulunmamaktadır. Migren botolinum toksini, tıp alanında tercih edilen ve son zamanlarda sıkça başvurulan yöntemler arasındadır. Migren botolinum toksini ile ilgili bilimsel araştırmalar da hala devam etmektedir ve olumlu etkileri olduğu ortaya koyulmaktadır.

Migren botolinum toksini, migren hastalarının özellikle sosyal yaşamlarında yaşadığı olumsuzlukları ortadan kaldırmaktadır. Migren hastaları, migren botolinum toksini ile sosyal ve iş yaşamlarına istedikleri gibi devam edebilmektedir. Migren botolinum toksini sonrasında kişinin hayat kalitesinde artış görülür ve migren nedeni ile aktiviteleri sekteye uğramaz. Eğer siz de migren ağrılarından şikayetçi iseniz ve ilaç kullanımını azaltmak istiyorsanız Purest Clinic ile iletişime geçerek migren botolinum toksini hakkında uzman ekibimizden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.