Medikal Cilt Bakımı

Cilt Bakımı

Cildimiz vücudumuzdaki en geniş ve büyük organımızdır. Bu yönüyle de çevresel faktörlere en fazla maruz kalan bölgedir. Günlük toz, kir, hava, sıcak, soğuk, güneş, rüzgar, nem hepsi cildimizi etkiler.

Her ciltte yağ salgılayan sebase bezler bulunmaktadır. Bu bezler cildin neminden ve bariyerinin korunmasından sorumludur. Sebase bezlerin salgıları nedeni ile T bölgesi olarak adlandırdığımız alın, burun ve çene bölgemizde yağ filamentlerinin birikmesine ve hava ile oksitlenmesine bağlı yağ filamentleri oluşur. Ayrıca akne vulgaris hastalığında ya da akneye yatkın ciltlerde cildin derin katmanlarında yağ birikmekte ve bu da komedon oluşumuna sebep olmaktadır. Oluşan komedonların üzeri açıksa hava ile oksitlenerek siyah nokta/açık komedonlar; kapalı ise kapalı komedonlar oluşur. Oluşan komedonlar da yüzdeki akne lezyonlarını arttırmakta ve hastalığın kronikleşmesine katkıda bulunmaktadır.

Cilt temizliğini günlük rutinimizde kullandığımız yüz yıkama jelleri ve toniklerde yaparız. Buna ek olarak evde özel maskeler ve peelingler uygulayarak cildimizi temizlesek dahi daha derin bir cilt temizliği ve bakımı için medikal cilt bakımına ihtiyaç vardır. Medikal cilt bakımında ilk basamak olarak cilt yağ, kir ve makyaj kalıntılarından temizlenir. Eğer makyaj kalıntısı varsa genellikle jel ya da köpük temizleyici ile tekrar arındırma yapılır. Daha sonra ölü derileri atmak ve siyah noktaları arındırmak için peeling işlemine geçilir. Peeling işlemi ile hem gözenekler arındırılmış olur hem de kan dolaşımı artar. Arınan gözeneklere buhar uygulaması işlemine geçilir. Medikal cilt bakımında güvenilir cihazlar ile yüz bölgesine ılık bir buhar verilir. Verilen buhar ile cildin gözenekleri genişler ve yumuşar. Bu sayede gözeneklerde biriken bütün yağ, kir kolaylıkla temizlenir ve besleyici ürünlerin cilde derinlemesine etki etmesi sağlanır. Açık komedonların içeriği cildi tahriş etmeden çıkarılır. Kapalı komedonlar ince bir enjektör yardımı ile delinerek içeriği temizlenir. Gözenekler tamamen temizlendikten sonra medikal cilt bakımını tamamlarken temizlenen cilde, ihtiyacınıza göre vitamin ve mineral içeren serum, maske ve nemlendirici krem uygulamaları yapılır. Bakım işlemi yaklaşık 1 saat sürmektedir.

Medikal cilt bakımı gözenekleri sıkılaştırır, cildi kirden arındırır, cilde parlak ve canlı bir görünüm kazandırır. Medikal cilt bakımı, 30-45 gün aralıklarla her cilt için uygulanması gereken ve her sağlıklı cildin ihtiyacı olan bir uygulamadır. Medikal cilt bakımı uygulamasında kullanılan ürünler size özel olarak cilt tipine ve hassasiyetine göre belirlenir.

Eğer cildiniz solgun, cansız, siyah nokta ve gözenekleri fazla görünüyorsa, medikal cilt bakımı ile daha parlak ve canlı cilde sahip olabilirsiniz. Cildinizin pürüzlü olduğunu düşünüyorsanız da ölü derilerden ve komedonlardan kurtulmak ve cildinizi beslemek için medikal cilt bakımı önerilir. Medikal cilt bakımı için alanında yetkin ekibimiz sizlere en iyi sonucu sağlayacaktır. Purest Clinic ile iletişime geçip detaylı bilgi alabilirsiniz.

medikal cilt bakımı