Akne İzi Tedavisi

Dermatoloji

Akne vulgaris genellikle ergenlik dönemide başlayan yüzde pembe renkli, iltihaplı lezyonlar, siyah noktalar, beyaz nokta şeklinde görülen açık komedonlar ile karakterize kronik bir deri hastalığıdır.

Bazı ciltler özellikle yağlı ve karma ciltler, akne oluşumuna genetik olarak eğilimlidirler. Akne şiddeti de kişiden kişiye değişir. Orta şiddetli ve şiddetli akneye sahip hastalarda akne lezyonları iz bırakarak iyileşme potansiyeline sahiptir. Akne lezyonları iyileşirken onarılan bölgede damarlanma artar bu da geçmeyen kızarıklıklara sebep olur. Kızarıklıklara ek olarak akne izi ciltte yuvarlak/kare kesin sınırlı çukurlar ya da dalgalı görünüm şeklinde kalabilir. Akne lezyonları genellikle genç yaşlarda cildin kendisini yenileme hızı yüksekken daha iyi iyileşse de yağ ilerdedikçe, durum kronikleştikçe ve lezyonlar arttıkça cildin kendisini onarması zorlaşır ve yüzde fark edilen çukurlar, renk eşitsizlikleri daha bariz hale gelir. Akne izlerinin yüzde oluşturduğu kızarık çukur görüntü çoğu kişiyi rahatsız etmektedir. Bu problem yüz derisinin daha cansız ve pürüzlü görünmesine sebep olmaktadır. Günümüzde akne izlerinin geçirmel için birçok tedavi yöntemi vardır. Kremlerden başlayacak olursak yüzey yenileme ve kolajen arttırma özellikleri mevcut olsa da iz tedavisinde yeterli olmayacaktır. Lazerlerle akne izi tedavisinde ise etkili bir şekilde akne izleri yok edilip ve cilde pürüzsüz bir görünüm kazandırılabilir.

Lazerle akne izi tedavisinde CO2 fraksiyonel lazerler sıklıkla kullanılır ve akne izinin bulunduğu yerde hem yüzeyde hem derinde etki sağlar. CO2 lazerle akne izi tedavisi 3-4 haftalık aralıklarla gerçekleştirilir ve yaklaşık 4- 6 seans uygulanır. Uygulanma sıklığı ve seans sayısı kişinin yüzündeki akne izlerine göre belirlenir. Lazer akne izi işlemi yaklaşık 30-40 dakika kadar sürmektedir. Lazer ile işlem yapılırken ağrı hissedilmemesi için soğutma kullanılır. İşlemden sonra ciltte hafif bir kızarıklık olabilir ancak geçicidir. Lazer akne işleminden birkaç gün sonra cilt rengi biraz kahverengiye dönebilir, 5-6 gün sonra ise işlem yapılan bölge pul pul küçük kabuklanıp soyulur. 1 hafta sonra cilt normal görünümünü kazanmış olacaktır. Lazer akne izi tedavisinin ilkbahar- sonbahar- kış aylarında yapılması önerilmektedir. İşlemden sonra da güneş koruyucu kremler ile cilt korunmalıdır. Lazer akne izi tedavisinin hiçbir yan etkisi yoktur ve oldukça ağrısız bir işlemdir.

Akne izi uygulamasının etkili ve doğru yapılabilmesi için alanında yetkin, bilgili ve kaliteli cihaz kullanan kişiler tarafından yapılması önemlidir. Lazerle akne izi tedavisinden sonra cildiniz daha pürüzsüz görünecektir ve çukurlu görünümden kurtulup canlılık kazanacaktır. Akne izi tedavisinin etkinliği, cildinizdeki akne izlerinin derinliğine göre değişmektedir. Purest Clinic ile iletişime geçip akne izine göre kaç seans, hangi aralıklarla, ne kadar sürede fraksiyonel karbondioksit lazer yapılabileceğine dair bilgi alabilir ve profesyonel ekibimiz ile akne izlerinizden kurtulabilirsiniz.

akne izi tedavisi