Terleme Botoksu

Botoks

Terleme, insan vücudunun sıcaklığını dengede tutmak için insan derisindeki ter bezlerinden su ve minerallerden oluşan bir sıvı salgılama durumudur. Cildimizin bazı yerlerinde daha yoğun olmak üzere “ekrin bezlerimiz” mevcuttur.

Ekrin bezler terlemeyi sağlayan ve böylelikle vücut ısımızın dengelenmesini sağlayan ter bezlerimizdir. Bütün vücutta bulunmakla beraber en sık avuç içi, ayak tabanı ve koltuk altlarında bulunurlar. Ekrin ter bezleri sinirler tarafından uyarılır ve sıcak, stres, heyecan gibi durumlarda terleme artar. Terlemenin egzersiz, stres, heyecan ile artması fizyolojik reaksiyondur ve herkeste görülür. Ancak terleme bazen hormonal değişiklikler ve hastalıklar sebebi ile de artabilir. Aşırı terleme diğer adıyla “hiperhidrozis” ise terlemenin sebepleri olarak bahsedilen çevresel ya da vücudun iç dengesi gibi koşullardan bağımsız olarak gerçekleşen aşırı miktarda terleme halidir. Aşırı terlemesi olan bireylerde en çok koltuk altı, el içi ve ayak tabanı etkilenir. Aşırı terleme kişinin hayat kalitesini bozan bir hastalıktır. Kıyafetlerde sürekli ıslanma olması ve kötü koku kişiyi rahatsız eder. Elde terleme iş ve okul hayatında sorun yaratır. Ayakta terleme ise gün boyu rahatsızlık yaratmanın yanı sıra bulaşıcı hastalıklara zemin hazırlar. Yani kişinin iş hayatı, sosyal yaşamı, günlük rutindeki hobileri aşırı terlemeden dolayı sınırlanmaktadır.

Tıbbi bir problem olan aşırı terlemenin en pratik tedavisi günümüzde terleme botoksu olmuştur. Botulinum toksini sinir ucundan asetil kolin salınımı engelleyerek sinirlerin kası ve ter bezlerini uyarmasını engellemektedir. Hem kaslar hem de ter bezleri aynı sempatik sinir tipi ile uyarıldığı için botoks tedavisi kırışıklıkların azaltılması amaçlı uygulamanın yanında, bölgesel aşırı terlemelerin azaltılmasında da kullanılmaktadır. Botoks tedavisi terlemeyi azaltan en etkili tedavidir. Terleme botoksu ile hem profesyonel iş yaşantısında hem sosyal yaşamda aşırı terleme probleminin yarattığı olumsuzluklardan kurtulmak mümkün hale gelmiştir. Pratik, kolay uygulanabilir ve risk içermeyen bir işlemdir.

Terleme botoksunun yan etkisi bulunmamaktadır ve çok kısa süren bir işlem olup bir ilaç kullanımı gerektirmemektedir. Koltuk altı, el içi ve ayak gibi aşırı terlemenin en sık rahatsızlık verdiği bölgelerde ince uçlu iğneler ile cilt altına botoks enjekte edilir. Terleme botoksu koltuk altı bölgesinde ağrısız uygulanabilir iken, el içi ve ayak bölgesinde daha az ağrılı olması için işlem öncesi lokal aneztezik etkili bir krem kullanılabilir. Terleme botoksu işlemi yaklaşık 15-20 dakika sürmektedir. Etki süresi genellikle 4-6 ay arasında devam eder. Uygulandıktan sonra 3 ile 7 gün arasında etkinliğini göstermektedir. Etki ettiği süre boyunca yaşam kalitesi yükselir. Hayat kalitesini sürekli bozan durumlarda yılda 2-3 uygulama, daha az etkilendiği durumlarda sıcaklar başlamadan ilkbahar sonunda uygulama önerilir. Ağrısız ve pratik şekilde uygulanabilen terleme botoksu, aşırı terleme problemi yaşayan kişiler için en etkili ve tercih edilen yöntemlerden biri haline gelmiştir. Terleme botoksu için kliniğimiz ile iletişime geçip Purest Clinic’in profesyonel ve alanında yetkin ekibinden hizmet alabilirsiniz.