Migren Botoksu

Botoks

Migren, halk arasında yaygın olarak görülen rahatsızlıklardan biridir. Kişinin yaşamını çok etkileyen ve günlük yaşamda olumsuz sonuçlar doğuran şiddetli baş ağrılarına sebep olmaktadır. Kimi zaman şiddetli baş ağrılarına ek olarak ışığa hassasiyet, sese hassasiyet, denge kaybı ve mide bulantısı da görülebilmektedir.

Migren birçok insanın şikayetçi olduğu ve sürekli çözüm aradığı kronik bir ağrıdır. Migrene sahip olan kişilerde sürekli ağrı kesiciler ile ağrıları azaltma davranışı görünür. Bir süre sonra migren tedavisi için kalıcı ve ilaç kullanımı olmayan yollar merak edilir olmuştur. Migren botoksu, migren tedavisi için son dönemlerde en çok başvurulan yöntemlerden biridir. Migren botoksu ile migren ağrılarının şiddetinde ciddi bir azalma görüldüğü bilinmektedir. Migren botoksu, migreni ortadan kaldırmasa da ağrı şiddetinde belirgin bir azalmaya sebep olur ve kişi migreninden eskisi kadar etkilenmez. Migren botoksu ile kişilerin yaşamlarında migrenin sebep olduğu olumsuz etkileri ortadan kaldırmak hedeflenmektedir. Botoks uygulaması sayesinde hem kalıcı bir çözüm sağlanırken hem de sürekli ilaç kullanımı azaltılmış olunur. Migren botoksu ile özellikle migren ataklarının ve hafif baş ağrısından zonklamaya dönüşen ağrıların önüne geçilmektedir.

Migren botoksu işleminde, sinir sıkışma bölgelerinin olduğu düşünüldüğü alın, ense ve baş bölgelerine ince uçlu iğneler ile botoks enjekte ederek ağrıların önüne geçilmektedir. Migren botoksu işlemi yaklaşık 25-30 dakika sürmektedir. İşlem öncesinde lokal anestezi etkili krem ile ilgili bölgeler uyuşturulduğu için hiçbir ağrı veya acı hissedilmez. Migren botoksu işleminin etkisi yaklaşık 7-10 gün içinde görülmektedir. İşlem sonrasında bazı hastalarda migren ağrıları tamamen ortadan kalkarken bazı hastalarda hafif ağrılar olarak görülür. Migren botoksunun etkisi yaklaşık 4-6 ay devam etmektedir. Botoksun etkisinin azalması ile istenildiği durumda işlem tekrar edilebilir. Migren botoksu cerrahi bir müdahale olmadığı için tekrar edilmesinin yan etkisi bulunmamaktadır. Migren botoksu, tıp alanında tercih edilen ve son zamanlarda sıkça başvurulan yöntemler arasındadır. Migren botoksu ile ilgili bilimsel araştırmalar da hala devam etmektedir ve olumlu etkileri olduğu ortaya koyulmaktadır.

Migren botoksu, migren hastalarının özellikle sosyal yaşamlarında yaşadığı olumsuzlukları ortadan kaldırmaktadır. Migren hastaları, migren botoksu ile sosyal ve iş yaşamlarına istedikleri gibi devam edebilmektedir. Migren botoksu sonrasında kişinin hayat kalitesinde artış görülür ve migren nedeni ile aktiviteleri sekteye uğramaz. Eğer siz de migren ağrılarından şikayetçi iseniz ve ilaç kullanımını azaltmak istiyorsanız Purest Clinic ile iletişime geçerek migren botoksu hakkında uzman ekibimizden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.