Akustik Dalga Terapisi

Vücut Güzelliği

AWT (AcoustikWave Therapy ) : Şok dalga tedavisi genel olarak selülit problemlerinde kullanılmakla birlikte bunun yanı sıra vücuttan ödem atma , cilt sıkılaşmasında,toparlamada ve birtakım fizik tedavi dallarında da kullanılmaktadır. Bölgesel şekillenme olarak da etkili olarak tercih edilir. Şok dalgalar yağların alt dermis içinde oluşturduğu çıkıntılar üzerinde de etki göstermektedir.

AWT

Selülit nedir? Nasıl oluşur?

Birinci aşama dolaşım bozukluğu ile başlar. Bunun sonucu damar duvarlarından sızan serum, doku aralıklarında toplanarak doku ödemini oluşturur. Ödem bir taraftan kan ile yağ hücreleri arasındaki iletişimin aksamasına ve yağ hücrelerinin metabolizmasının bozulmasına yol açarken, diğer taraftan bağ dokusunun yapısının bozularak, setleşmesine yol açar. Bunun sonucu elastikiyetini kaybetmiş fibröz bantlarla çevrili, aşırı büyümüş yağ dokusu hücrelerinden meydana gelmiş nodüller oluşur. Bu İkinci aşama olup, selülite özgü portakal kabuğu görünümü ile karakterizedir. Üçüncü aşama ise patolojik sürecin devam etmesi sonucu, nodüllerin birbirine yapışarak daha büyük nodülleri oluşturması ve cildin kapitone bir görünüm alması aşamasıdır. Bu aşamada nodüllerin sinirler üzerine basısı nedeniyle ağrı oluşabilir.

Ödem nedir? Nasıl oluşur?

Hücreler arası sıvıda normalden fazla miktarda kan plazması toplanmasıdır. Bu toplanan plazma transudat olarak da bilinir. Kalp, damar ve böbrek hastalıklarının bir belirtisi olabildiği gibi bazı alerjik durumlarda ve beyin travmalarında ciddi sonuçlar doğurabilir. Ödemin farklı tipleri bulunmaktadır. Ödem hastalığa göre vücudun belirli bölgelerinde olmaktadır. Tedavisinde öncelik hastalığı ve hastalığı meydana getiren etkenleri ortadan kaldırmaktır, daha sonra veya beraber ödem çözücü ilaçlar kullanılabilir. Ödem çözücü ilaçlar genelde idrar söktürücülerdir. Bazı durumlarda ödem cerrahi olarak da çıkarılabilir. Bunun sebebi genetik hata ve çok ayakta durmak sayılabilir. Ödem kesinlikle bir hastalık değil bir veya daha fazla hastalığın semptomu, yani belirtisidir. Başlıca iki çeşit ödem vardır. Bunlar yangısal ödem ve yangısal olmayan ödem’dir. Zira yangısal ödem başlı başına bir yangı semptomudur. Deride ödem olan bölgeye parmakla basıldığında, içeriye doğru bir çökme olur. Susamak, vücudumuzdaki sıvı miktarının azaldığına işaret eder. Kilolu kişilerin metabolizmalarını hızlandırmaları için daha fazla su tüketmeleri gerekmektedir. Su, kasların dengesini sağlayarak kasılma anındaki doğal fonksiyonlarını düzenlemeye yardımcı olur. Vücudun zararlı maddelerden arınmasını sağlar. Yağların vücutta depolanmasını önler. Böbrekler yeterli su alamazsa; karaciğer iyi çalışmaz ve alınan yağlar bedende depolanır. Vücudumuz yeterince su alamazsa bunu bir tehlike gibi algılayıp suyu saklamaya başlar. Bu da vücutta su toplanmasına özellikle el ve ayaklarda ödem oluşumuna neden olur.

Awt nin herhangi bir yan etkisi var mıdır?

Hayır, herhangi bir yan etkisi olmadığı gibi aynı zamanda tedavi amaçlı da kullanılmaktadır.

Awt kaç seans ve ne kadar sıklıkla yapılmalıdır?

Toplamda 10-15 seans haftada 2-3 kere tavsiye edilir.